Voeding tegen stress

Deze 5 gezonde producten kunnen stress tegengaan!

We hebben er helaas echt allemaal mee te maken, stress in je leven. Tenzij jij besluit een reis om de wereld te gaan maken, moet je dagelijks weer dealen met situaties die veel stress kunnen opleveren. Je werk, het huishouden, kinderen en je relatie kunnen allemaal stressfactoren zijn. 

Wanneer jij veel stress hebt, wil je hier het liefste zo snel mogelijk vanaf. Stress moet je altijd aanpakken bij de oorzaak, alleen kan gezonde voeding je wel helpen. Als je naast stress ook nog eens verkeerd eet.. Killing! Wij hebben daarom vijf gezonde producten op een rij gezet die je kunt eten tegen stress.

voeding tegen stress 

1. Noten

Noten zijn erg gezond, omdat hier Omega 3 in zit. Door noten te eten waar Omega 3 in zit, kun jij stressgevoelens voorkomen en onderdrukken. Walnoten, Pecanoten, Amandelen, Hazelnoten, Macadamianoten en Pistachenoten zijn het gezondst!

2. Kiwi

Een simpele kiwi helpt goed tegen stress! Waarom? Doordat een kiwi z'n hoog vitamine C gehalte heeft, zorgt dit ervoor dat het stresshormoon dat je aanmaakt in de bloedbaan wordt verlaagd.

3. Pure chocola

Ja, het mag!! Wij vrouwen hebben een goede reden om chocola te eten! Het helpt tegen stress! Let wel op dat je pure chocola eet, hoe puurder de chocola, hoe beter. Studies hebben namelijk aangetoond dat pure chocola kan helpen bij het verminderen van angsten. En angst creëert weer stress! Neem natuurlijk wel een bescheiden stuk pure chocola.

LEUK WEETJE: Pure chocola pept ook je humeur op! Dat komt door het stofje 'theobromine'. Dit stofje lijkt op cafeïne, dat in een hoge concentratie in de pure chocola aanwezig is.

4. Aardbeien

Wil jij ook in de zomer minder stress hebben? Eet aardbeien! In aardbeien zit een hoog gehalte van de stof magnesium, die ervoor zorgt dat je minder prikkelbaar bent.

TIP: Pure chocola en aardbeien zijn heel goed te combineren!

5. Havermout

In havermout zitten de juiste koolhydraten wat het serotonine niveau verhoogt. Hierdoor ben je beter in staat je meer te ontspannen! Serotonine zorgt er ook weer voor dat je meer melatonine aanmaakt in de avonduren, waardoor je een betere nachtrust hebt. Reden genoeg om weer eens ouderwets havermoutpap te eten!

LEUK WEETJE: Havermout helpt ook bij het stoppen met roken, verlaagt op een natuurlijke wijze de bloeddruk, vermindert depressies, verhoogt je concentratie en kan ook helpen om obesitas te voorkomen.

Reageer!

Wat is jouw mening hierover?

Er zijn nog geen reacties geplaatst

Verder lezen

Andere artikelen in deze categorie