Challenges volhouden - hoe doe je dat?

We worden er op sociale media mee overspoeld: challenges! Maar hoe houd je deze eigenlijk vol?

Bij ThePerfectYou hebben we jullie bijvoorbeeld al kunnen inspireren met een fit challenge en een yoga challenge. De oefeningen die bij deze challenges horen kosten meestal niet al te veel tijd en daarom is het zo makkelijk om het een aantal weken of zelfs een maand lang vol te houden.

Snel afhaken 

Toch heb ik mezelf er wel vaker op betrapt dat ik na drie dagen al afhaak. Dat is natuurlijk niet de bedoeling en daarom heb ik hier een verandering in gemaakt. In dit artikel lees je verschillende tips die jou kunnen helpen bij het volhouden van een challenge. Want, Als je eenmaal een challenge afrond voel je je voldaan en ook een stuk fitter dan voorheen. 

challenges volhouden - tips

Maak een sportkalender of koop een weekkalender en schrijf hier de wekelijkse sportoefeningen in op. Als jij alles netjes op papier zet heb je meer overzicht en ben je ook meer geneigd om je aan het schema te houden. Je kunt het als een logboek gebruiken, zo heb je aan het eind van de maand een mooi overzicht over wat je nu allemaal hebt bereikt. En hoe lekker is het wel niet om na een goede work out weer een extra vink te plaatsen?! Dat geeft mij nou echt een voldaan gevoel.

"Wie hard werkt, verdient een beloning. Zoals een mooie siraad, een shopmiddag of een dagje sauna."

Verzin een eindbeloning

Wie hard werkt, verdient een beloning. Denk niet meteen aan donuts, brownies en cheesecake. Aan het begin van de challenge kun je voor jezelf je beloning bedenken. Dit is een houvast tijdens deze bikkel periode. Waar word jij blij van? Een mooi sieraad, shopmiddag of misschien wel een dagje naar de sauna. Met dit in je achterhoofd veeg je het zweet wel van je voorhoofd en ga je er helemaal voor.

Een fijne playlist

Van muziek krijg je energie. Niet zo gek ook, want muziek is voor velen een passie. Van die energie kun jij nog harder trainen. Dus.. maak een goede playlist met jouw favoriete muziek. Tijdens je warming up en cooling down kies je voor iets rustigere muziek en tijdens het actiefste gedeelte ga je helemaal los op echte power muziek. Jij kan de hele wereld aan!

Je staat er niet alleen voor

De challenge volg je natuurlijk niet alleen. Onder #theperfectyou kun je anderen vrouwen vinden op social media die in hetzelfde schuitje zitten. Je kunt elkaar motiveren en ervaringen uitwisselen. Heb jij nog een lekker recept of goede tip? Deel die dan vooral want zo help je jezelf & anderen vooruit. Op deze manier leer je weer allerlei nieuwe mensen kennen. Misschien houd je er zelfs nog wel een goede vriendschap aan over.

Foutje bedankt

Je hebt een druk leven met werk en vrienden, dan kan het zo maar eens gebeuren dat je een work- out vergeet. Dingen vergeten is menselijk dus voel je vooral niet schuldig. Het belangrijkste is dat jij je de volgende dag weer weet te herpakken. Een dagje rust is goed voor je lichaam, maar met een dagje bedoelen we natuurlijk geen weken. Als je het doet, doe het dan goed!

Reageer!

Wat is jouw mening hierover?

Er zijn nog geen reacties geplaatst

Verder lezen

Andere artikelen in deze categorie

Motivatie in je inbox!