Sporten met een Personal Trainer - Week 1

Sporten met een Personal Trainer - Week 1

Nikki sport gedurende 12 weken twee keer in de week onder begeleiding van Stefan, personal trainer en eigenaar van Warrior Strength & Conditioning. Of het haar bevalt en wat haar resultaten zijn lees je iedere week terug in haar weekverslag. Vandaag de allereerste. 

Credit: Fitspoholic /Fitspoholic 

Lees hier het allereerste artikel over Sporten met een Personal Trainer.

Sporten met een Personal Trainer: Week 1 - Les 1

Wauw, wat kan het soms snel gaan! Zo 'droom' je van sporten onder begeleiding van iemand die er verstand van heeft, en zo stap je de auto in richting je eerste sportles met personal trainer. Ik heb met Stefan afgesproken in Schiedam. Hier heeft hij een zaaltje waarin hij mensen begeleidt en traint tijdens hun sportactiviteiten. Zodra ik binnenstap kijk ik m'n ogen uit; grote mannen rennen kreunend en steunend door de zaal. Gelukkig stelt Stefan me al snel gerust; "Wij gaan het anders aanpakken hoor, Nikk!" - Ah, dat klinkt goed!

Here we go!

Zodra mijn les begint vertelt Stefan dat de eerste les vooral is om te bepalen wat mijn niveau is en tot wat ik nu in staat ben. Hij laat me verschillende oefeningen doen; van korte sprintjes tot burpies (klinkt vies, is het niet) en van beenspieroefeningen tot het 'spelen' met een bal. Ik voel me goed, maar merk dat ik mijn ademhaling niet altijd onder controle heb. "Komt door de schok die je lichaam krijgt" zegt Stefan. "Komt allemaal goed, gaan we aan werken!" - Dat belooft wat!

Nadat hij me uitgedaagd heeft om een oefening 15 keer te doen in plaats van 10 keer (daag mij nou niet uit..) is de les gelukkig ten einde. Binnen no time giet ik een halve liter water naar binnen, daar zal ik vast aan toe geweest zijn! We zijn nét een uurtje bezig geweest, maar heb het idee dat we een halve dag achter de rug hebben. Ik voel me goed en heb écht het idee dat ik wat gedaan heb. Laat maar komen die tweede les!

GOED OM TE WETEN: Spierpijn heb ik niet gehad na les 1. Een goed teken, want (te) veel spierpijn geeft aan dat je boven je lichamelijke kunnen gepresteerd hebt.

[gallery link="none" ids="53557,53558,53559,53560,53561,53562"]

Sporten met een Personal Trainer: Week 1 - Les 2

Deze tweede les pakken we het anders aan. Stefan komt deze keer naar mijn huis toe en vanuit daar start de training. Bij mij in de buurt is een grote vrij oppervlakte met een hoge, steile trap en dus genoeg mogelijkheden. We besluiten hierheen te joggen (zo'n 2 kilometer). Wanneer we aankomen gaan we direct van start. We beginnen met zijwaartse passen langs een aantal ijzeren bogen en herhalen dit drie keer. Dan is de trap aan de beurt (ik was er al bang voor..)

De trap..

Stefan vertelt me dat ik niet in één keer als een jekko naar boven moet rennen, maar dat ik het op moet bouwen. Waarom? Omdat ik de oefening vier keer moet herhalen en anders geef ik tijdens de tweede keer al op. We spreken af dat ik de eerste keer 60% geef, de tweede keer 70%, de derde keer 90% en de vierde keer 100%. Gelukkig mag ik, nadat ik boven aangekomen ben, iedere keer wel op m'n gemak naar beneden. Adem in, adem uit..

Na de vierde keer de trap opgelopen te hebben mag ik boven blijven (Halleluja!) en zodra ik enigszins weer op aarde ben en m'n ademhaling onder controle heb, pakken we het joggen weer op en dit hou ik een aardige tijd vol. Tijdens het lopen rent Stefan een aantal keer voor me uit, waarna ik hem binnen vijf seconden in moet halen. Allemaal leuk en aardig, maar ik ben blij als ik thuis ben. Het onder controle houden van m'n ademhaling is echt iets waar we aan moeten en zullen gaan werken.

Door naar week 2? Klik hier
[gallery columns="2" link="none" ids="53570,53571"]

Credit: Media cache / Fitspoholic

Redactie ThePerfectYou.nl

Door

01 april 2014

Leuke artikelen

Andere artikelen in deze categorie

Reageer!

Wat is jouw mening hierover?

Er zijn nog geen reacties geplaatst

Verder lezen

Andere artikelen in deze categorie

Motivatie in je inbox!