6 tips voor een gezond lichaam

Het heeft allemaal te maken met je dagelijkse routine. Benieuwd hoe jij je lichaam gezond houdt? Lees dan verder!

Gezond leven is altijd een combinatie. Je kunt nog zo goed sporten, maar als je dagelijks de verkeerde keuzes maakt en in je koffie vier schepjes suiker doet, ben je niet heel gezond bezig. Wij helpen je op weg met een gezonde dagelijkes routine.

1. Vermijd de binnenste paden in de supermarkt

Is je in de supermarkt ooit opgevallen hoe het fruit, de groenten, verse vlees, vis, bakkerij en verse zuivel allemaal in de buitenste paden te vinden zijn? Dit heeft geleid tot de term "Winkelen in de buitenbocht", omdat het meeste voedsel daar vers en niet bewerkt is.

Hierdoor maak je betere keuzes, vergeleken met de zwaar bewerkte, moeilijk te verteren, vette, verpakte alternatieven die je vindt in het midden van de supermarkt.

2. Drink voldoende water

Je denkt nu waarschijnlijk, dat weet ik inmiddels nou wel. Maar ondanks iedereen er bewust van is, wordt het nog te weinig gedaan. Er wordt aangeraden tenminste 1,5 -2 liter water per dag te drinken. Zonder vocht of water functioneert ons lichaam niet goed.

Water zuivert en ondersteunt je lichaam bij het afvoeren van de gifstoffen. Ook krijg je meer energie, een mooie huid en helpt goed tegen hoofdpijn!

TIP: Maak er een routine van!

  • Zet een kan met water op je bureau.
  • Zorg dat je altijd een flesje water bij je hebt.
  • Maak water drinken leuk door lekkere dingen aan je water toe te voegen

3. Beweeg voldoende

Hiermee bedoel ik niet dat je een lidmaatschap moet aangaan bij een sportschool, maar het zit 'm in de dagelijkse kleine dingen. Neem bijvoorbeeld de trap als alternatief voor de lift of roltrap. Dit zijn kleine bewegingen, maar op lange termijn zal het veel lichamelijke en geestelijke klachten voorkomen.

WIST JE DAT: Veel bewegen schijnt Alzheimer tegen te gaan op latere leeftijd. Je kunt er niet vroeg genoeg mee beginnen!

4. Ga vroeg naar bed

Heb je het gevoel dat je wel iets meer energie kunt gebruiken? Je lichaam heeft iedere dag behoefte aan een bepaalde periode van rust. Dat zijn 8 uren slaap per nacht. Wanneer we een goede nachtrust hebben, merken we dat we ‘s ochtends fitter en vitaler weer uit ons bed komen.

Ga dus wat eerder dan normaal naar bed. Licht uit en telefoon weg!

5. Draag katoenen ondergoed

Heb jij vaker een vaginale schimmel opgelopen? Een van de dingen die je kunt doen om deze infectie te voorkomen is het dragen van katoenen ondergoed. Katoen neemt vocht goed op, broeit niet en ventileert uitstekend. Synthetisch ondergoed is namelijk een voedingsbodem voor schimmels en afscheiding!

6. Gebruik geen zeep voor je "Lady part"

Vaginale klachten kunnen meestal voorkomen worden door een goede verzorging van de vagina. Zeep kan je zuurtegraad beschadigen en zorgen voor nare geurtjes. Simpelweg lauw water onder de douche is voldoende. 

De meest gemaakte fouten

  • Veeg na het gebruik van het toilet altijd van voor naar achter af, anders kunnen er darmbacteriën in de vagina terecht komen en een infectie veroorzaken.
  • Gebruik schoon materiaal om de vagina te verzorgen, gebruik een schone handdoek en een schone washand en verschoon regelmatig je ondergoed.

Benieuwd of jij gezond bezig bent met je lichaam? Doe dan de voedingstest op Fit For Me!

Reageer!

Wat is jouw mening hierover?

Er zijn nog geen reacties geplaatst

Verder lezen

Andere artikelen in deze categorie