5 workouts voor buiten

Een bikini-body moet getraind worden! Daarom hebben wij 5 workouts voor buiten getest.

De zomer komt langzaam weer in zicht en dat betekent dat wij onze buikspieren weer flink moeten trainen om een bikini body te krijgen! Maar, dat gaat natuurlijk niet vanzelf. 

Om nu per direct een abbonoment bij de sportschool af te sluiten is wellicht ook teveel van het goede. En hé, met dit weer kun je heerlijk buitensporten! Als redactie namen wij de proef op de som en besloten om buiten maar wat workouts te doen.

Workouts voor buiten 

Wij gingen een flinke workout doen. Let op, deze workouts zijn wel goed voor je lachspieren... Kun jij het aan?Het is wel belangrijk dat je van te voren even stretcht, zo maak jij je spieren alvast warm!

1. Traplopen

We beginnen met de stevige work-out traplopen. We zochten een trap op waar we eens behoorlijk wat keren af konden rennen! Om echt een beetje resultaat te voelen, moet je ten minste tien keer een trap op en af rennen! Wedden dat jij je benen gaat voelen?!

2. Touwtje springen

Workout 2 is touwtje springen. Met deze activiteit kun je in 1 minuut meer dan 10 calorieën verbranden. Deze workout is ontzettend leuk om samen met een vriendin te doen. Wij garanderen je heel veel plezier, en dat terwijl je eigenlijk bezig bent met sporten!

3. Gewichtheffen

Voor gewichtheffen naar de sportschool? Nee hoor, deze activiteit kun jij ook buiten doen! Hoe wij dit voor elkaar hebben gekregen? Tja, een aantal bouwvakkers heel erg lief aankijken. Je kunt natuurlijk ook een paar gewichten kopen en hiermee lekker in de zon mee gewichtheffen.

4. Planking

Planking is heel lang een hype geweest! Ontzettend veel mensen gingen op de meest rare plekken planken om vervolgens de meest bizarre foto's te maken. Maar wist jij dat dit gewoon een stevige workout is? Voor een effectief resultaat moet je deze workout 1 minuut volhouden, 5 keer herhalen met een pauze van 30 seconden.

5. Handstand

Ben jij een beetje lenig? Ga dan op je handen staan! Deze oefening is goed voor je bloedsomloop en het versterkt je armen, schouders, buik-en borstspieren, schouders en je benen. Zoek een muurtje op waar jij de handstand tegenaan kunt doen!

Klaar met sporten?

Ben je klaar met sporten? Dan is het belangrijk dat je weer even rekt-en strekt. Zo voorkom je dat je de volgende dag wakker wordt met enorme spierpijn!

Schijnt de zon? Ga dan na het rekken- en strekken even uitrusten in de zon! Zo krijg je ook nog vitamine D binnen.

Trakteer jezelf!

Een heerlijk zelfgemaakte red velvet cake. Dat hadden wij wel verdiend vonden we!

P.s. deze cake is gemaakt met bietensap i.p.v. kleurstof, dus ja... deze cake vonden we gezond genoeg!
TIP: Deze oefeningen waren onderdeel van de #20dayfitchallenge! Lees hier hoe jij in 20 dagen fit kunt worden!

Reageer!

Wat is jouw mening hierover?

Er zijn nog geen reacties geplaatst

Verder lezen

Andere artikelen in deze categorie

Motivatie in je inbox!